Goede voornemens maken met de kinderen

Bij de start van een nieuw jaar horen traditiegetrouw goede voornemens. Ook in de klas is het niet verkeerd om een nieuw jaar te starten met een aantal werkpunten. Daarom deel ik vandaag deze goede voornemens-formulieren die ik gebruikte om de kinderen aan het denken te zetten.

De kinderen beginnen met op het strookje iets te schrijven waar ze vorig jaar goed in waren. Zo krijgen ze meteen een goed gevoel. Hierna schrijven ze op waarin ze dit jaar beter willen zijn. Tot slot voeg ook ik aan elk strookje een werkpuntje toe. Zo hebben de kinderen zelf iets gekozen waaraan ze zullen werken maar kan ik hen ook wat sturen.

Om hen het gevoel te geven dat zij ook iets over mij te zeggen hebben, maakte ik een groot blad waarop ze goede voornemens voor mij mogen invullen. Eerst schrijven ze iets op waarin ik vorig jaar goed was om daarna op te schrijven waarop ik komend jaar moet letten.

De strookjes krijgen een plekje aan de binnenkant van hun bank en het grote blad komt in de buurt van mijn bureau te hangen. Zo wordt iedereen regelmatig herinnerd aan zijn goede voornemens en verliezen we ze niet uit het oog.

Om het strookje voor de kinderen te downloaden, klik je op onderstaande afbeelding. Door op de tweede afbeelding te klikken kom je bij het juffenblad terecht.

goede-voornemens

goede-voornemens-juf

Geef een reactie

