Op blogbezoek bij Sanne van De Jungleklas

In augustus besloot ik om op de blog een nieuwe categorie in het leven te roepen: op blogbezoek. Ik merk hier en daar dat steeds meer leerkrachten hun lesmateriaal delen en wil jullie graag laten kennis maken met andere bloggende leerkrachten. Daarom zal ik vanaf nu elke eerste woensdag van de maand een collega aan het woord laten over zijn of haar site. Sanne van De Jungleklas bijt de spits af.


Wie ben jij en hoe ziet jouw loopbaan er uit?

Ik ben Sanne, 27 jaar. Mijn eerste schooljaar stond ik in parttime in het tweede leerjaar en deed ik parttime zorg op een school in Antwerpen. In mijn tweede jaar ben ik begonnen op een school in mijn dorp. Ik begin daar ondertussen aan mijn zesde schooljaar in de tweede graad, de Jungleklas dus. Ik ben een graadsklas gewoon en kijk ook wel vanuit een specifieke invalshoek doordat het een leefschool (methodeonderwijs) is. Ook al sta ik dolgraag voor de klas, ik ben ook heel geboeid door de pedagogie en de denkwijze achter ons onderwijs. Daarom begon ik vorig schooljaar met het bijstuderen van een banaba zorgverbreding en remediërend leren, wat mij een nieuwe uitdaging geeft om nog bewuster les te geven.

Wat is de naam van je blog?op-blogbezoek-de-jungleklas

De Jungleklas

Waar kunnen we je blog vinden? Wat is de website?

www.dejungleklas.be

Wat is je doelgroep?

Leerkrachten 3de en 4de leerjaar, maar ook anderen kunnen er ideeën op doen.

Hoe lang bestaat je blog al?

De klasblog al jaren, maar de blog met tips en tricks nog maar sinds juli.

Waarom moeten we zeker eens op jouw blog komen kijken?

Omdat het altijd fijn is om via andere leerkrachten op nieuwe ideeën te komen. En dat ik al zo vaak anderen heb gehad die mij inspireerden en misschien kan ik nu anderen ook wel eens inspireren.

 

Ziezo, de kop is eraf, de eerste blog is met jullie gedeeld. Als je ook een blog, site, youtube-kanaal… hebt dat je graag wil delen via De juffrouw zegt, laat mij dan via de contactpagina weten wat jouw antwoorden zijn op de vragen.

Geef een reactie

