Verjaardagskalender cupcakes

Hoe graag ik ook voor de klas sta en bezig ben met de kinderen, ik geniet ontzettend van lekker luieren tijdens de vakantie. Maar ook al vind ik het niksen zalig, ik kan het ook niet laten om al weer wat kleine projectjes voor volgend schooljaar op te starten. De bedrijvigheid in de facebookgroepen voor leerkrachten en op pinterest is volop te merken en heeft mij ook dit keer weer op ideeën gebracht. Vandaag laat ik zien welke verjaardagskalender ik volgend jaar in de klas zal gebruiken.

Verjaardagskalender 2016Wie op pinterest het woord ‘verjaardagskalender’ ingeeft, ziet meteen heel wat voorbeelden passeren. Verjaardagstaarten, slingers, ballonnen…je ziet het allemaal. Een kalender die regelmatig terugkeert is die met de cupcakes. Ik zag hem ook passeren en besloot om er mijn eigen versie van te maken voor in mijn klas.

Na wat zoeken vond ik toffe prentjes van cupcakes. Op deze prentjes zette ik de maanden zodat het een echte kalender zou worden. Ik vond ook een afbeelding van kaarsjes waarin ik de naam van de kinderen zette en in het vlammetje zette ik de datum van hun verjaardag.

De cupcakes zal ik allemaal afdrukken op stevig papier, uitknippen en lamineren en aan de binnenkant van de deur hangen in de klas. Op de cupcakes zet ik dan de kaarsjes van de jarigen van die maand. Origineel? Nee, dat niet. Feestelijk? Dat zeker en vast wel!

Wil je de cupcakes met de maanden downloaden, klik dan op de volgende afbeelding.

Verjaardagskalender cupcake

Om de lege kaarsjes te downloaden, kan je de volgende afbeelding aanklikken. Het is een bestand van Publisher zodat je zelf in het tekstvak de naam en de datum kan typen. Om dit in alle kaarsjes te doen, kopieer je het tekstvak en plak je dit op de andere kaarsjes. Let wel op: ik gebruikte een gedownload lettertype. Als je dat ook wil gebruiken, kan je dat hier downloaden.

Verjaardagskalender kaarsjes

 

Voor wie met een Apple-computer werkt en het bestand hierboven niet kan openen: als je hier klikt, krijg je een pdf-bestand met de kaarsjes.

Dan wens ik jullie nog veel plezier met deze kalender en een inspirerende vakantie!

9 gedachtes over “Verjaardagskalender cupcakes

    • Elise zegt:

      De kaarsjes staan in een Publisher-bestand, heb jij dat op je computer? Bij gewone computers zit dat normaal standaard in het Office-pakket maar als je aan Apple hebt ligt het misschien daaraan.

      Like

Geef een reactie

