Het is van november geleden dat ik jullie nog eens drama-inspiratie gaf. Hoog tijd dus om daar verandering in te brengen.
Deze dramales is ideaal om de kinderen een toneeltje te laten verzinnen en ze toch wat sturing te geven. Als kinderen te vrij gelaten worden dan weten ze vaak zelf niet goed waar te beginnen of eindigen en met deze opdracht is het begin en het einde heel duidelijk afgebakend.
De kinderen worden verdeeld in groepjes en krijgen per groepje een strookje. Op dat strookje staan 3 dingen: een locatie, de beginzin en de eindzin. Aan de hand van die 3 gegevens verzinnen ze dan met hun groepje een kort toneeltje.
Ik had er in de klas voor gekozen om de groepjes in te delen naar interesse. De strookjes had ik op voorhand voorgelezen en zo mochten de kinderen zeggen welk onderwerp hen het meest aansprak. Dit kwam toevallig mooi uit qua groepsverdeling dus iedereen was tevreden.
De strookjes die ik in de klas gebruikte, kan je hier downloaden door op de afbeelding te klikken. Bedenk je zelf nog andere mogelijkheden, deel ze dan gerust.
Dit ga ik zeker doen
LikeGeliked door 1 persoon