Werkblad vierhoeken

Meetkunde is voor veel kinderen een verwarrende en abstracte materie. Waarom zijn een vierhoek en een vierkant niet hetzelfde? En een vierkant heeft altijd dezelfde vorm maar een driehoek kan er dan weer elke keer anders uitzien. En dan heb je nog al die eigenschappen over hoeken en zijden. Het overzicht bewaren in deze leerstof is niet eenvoudig. Om de leerlingen hierbij te helpen is het belangrijk dat de leerstof regelmatig herhaald wordt. Met dit werkblad frissen de kinderen een aantal eigenschappen van vierhoeken en vierkanten op.

De leerstof koppelen aan de praktijk is altijd interessant. Zo zien de kinderen dat meetkunde niet alleen iets hun werkboek is maar ook in het echte leven voorkomt. Toch ben ik er van overtuigd dat het inoefenen van de theorie ook van groot belang is. Als kinderen oefeningen maken waarbij ze figuren moetenΒ ontleden en moeten redeneren over bepaalde eigenschappen gaan zeΒ volgens mij een groter inzicht krijgen in alle mogelijkheden. Met dit werkblad wil ik de kinderen laten bestuderen welke figuren voldoen aan een aantal kenmerken.

Als je dit werkblad graag wil gebruiken, klik dan op de afbeelding.

Werkblad vierhoeken

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s