Herhalingsoefeningen na blok 7

De paasvakantie hebben we intussen achter ons gelaten, de eindspurt is ingezet. Na 2 weken vakantie is het vaak niet alleen voor leerkrachten weer even wennen maar ook de kinderen hebben wat tijd nodig om leerstof op te frissen. Omdat ik binnenkort bloktoets heb van wiskunde, waarin leerstof van voor de vakantie aan bod komt, maakte ik een aantal herhalingsoefeningen die gebaseerd zijn op de leerstof die geweest is en de toets die gaat komen.

Om de kinderen goed voor te bereiden op de bloktoets na blok 7, maakte ik een bundeltje met oefeningen die gelijkaardig zijn aan de oefeningen die op de toets komen. Op deze manier komen de kinderen in aanraking met de vraagstelling van de toets – die jammer genoeg soms afwijkt van die in het werkboek – en frissen ze meteen de geziene leerstof op. Ik kan ook meteen nog wat extra uitleggen als ik zie dat sommige onderdelen nog niet helemaal duidelijk zijn.

Het herhalingsbundeltje dat ik maakte, hoort bij de methode Nieuwe talrijk 3 en komt na blok 7. Als je het graag wil gebruiken, klik dan op de afbeelding.

Herhalingsoefeningen blok 7

Geef een reactie

