Eerder deelde ik hier al een aantal W.O.-bundels die ik maakte voor in de klas en vandaag is het weer zover. In februari draaide alles rond het weer. We leerden over de weerelementen en het weerbericht en dat allemaal aan de hand van een toffe bundel. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik deze bundel niet helemaal zelf maakte. Na een zoektocht op klascement verzamelde ik daar een aantal bruikbare dingen en herwerkte ze tot een bundel die ik zelf helemaal goed vond. Het warm water uitvinden als het al bestaat is ook niet nodig he.
De bundel telt 15 bladzijden en bestaat uit 5 hoofdstukken, met een inleiding en een slot. Zoals ik eerder al zei komen de 4 voornaamste weerelementen – temperatuur, neerslag, bewolking, wind – aan bod en wordt ook een weerbericht bestudeerd. Op het einde van de bundel vinden de kinderen een woordzoeker en kruiswoordraadsel waarmee ze de leerstof nog eens opfrissen.
Ik heb er bewust voor gekozen om met de kinderen niet in te gaan op metingen en toestellen die daarbij helpen omdat ik met de juf van het 4de leerjaar heb afgesproken dat zij die leerstof geeft.
Als je de bundel ook graag wil gebruiken, klik dan op de afbeelding.