Jeugdboekenweek: ‘Meneer Tijger wordt wild’ – Peter Brown

JeugdboekenweekAls ik jeugdboekenweek zeg, dan denk je natuurlijk meteen aan boeken. Ik deelde al een aantal ideeën die wel met het thema te maken hebben maar ik liet nog geen boek ter sprake komen. Daar breng ik vandaag verandering in.

Ik ben een grote fan van voorlezen in de klas. Ik lees elke week wel een paar keer voor en geniet er zelf ontzettend van. Ook zie ik hoe de kinderen uitkijken naar die voorleesmomenten en mee opgaan in het verhaal. Het leek me dan ook leuk om tijdens de jeugdboekenweek een boek voor te lezen dat past bij het thema ‘Weg van de stad’. Omdat ik op dit moment al een boek aan het voorlezen ben, wilde ik geen te dik boek want dan lopen er 2 verhalen door elkaar. Daarom ging ik op zoek naar een tof prentenboek met een verhaal dat ik in 1 ruk kan uitlezen.

Meneer Tijger wordt wildTijdens mijn zoektocht botste ik op het boek ‘Meneer Tijger wordt wild’ van Peter Brown. Het verhaal gaat over meneer Tijger die het beu is om steeds heel deftig te moeten doen in de stad. Hij besluit weer lekker wild te worden en bijvoorbeeld weer op 4 poten te gaan lopen. De andere dieren vinden het niet echt gepast dat hij zich zo gedraagt in de deftige stad en sturen hem dan ook terug naar de wildernis, weg van de stad. Daar voelt meneer Tijger zich heel eenzaam en hij mist de stad. Wanneer hij terugkomt, merkt hij echter dat niet alles hetzelfde is gebleven…

Ik heb het boek zelf nog niet gelezen maar de korte inhoud en het uitzicht van het boek spraken me meteen aan. Of het een echte aanrader is, kan ik dus niet zeggen maar ik zou zeggen: waag het erop!

Geef een reactie

