Een beestige nieuwjaarsbrief

Nu Sinterklaas weer naar Spanje vertrokken is, kunnen we aan de volgende periode beginnen: de feestdagen. Kerstmis vieren we uitgebreid in de klas met een kerstboom, liedjes, een viering…maar het nieuwjaarsfeest dat is iets voor thuis. Toch dragen wij als leerkracht daar een steentje aan bij, door het aanbieden van een toffe nieuwjaarsbrief.

Bij mijn zoektocht naar aantrekkelijke teksten voor op de nieuwjaarsbrief bleef ik een beetje op mijn honger zitten. Ik kwam het éne cliché na het andere tegen en vond niets nieuws. Niet  dat ik tegen clichés ben, absoluut niet, maar als het een brief is die ik zelf ook nog voorgelezen heb, word ik er niet helemaal warm van.

Na een lange zoektocht besloot ik het internet te laten voor wat het was en zelf in de pen te kruipen. Ik moet toegeven dat ik ook hier en daar een cliché aanhaal, dat hoort nu eenmaal zo bij een nieuwjaarsbrief, maar ik ben wel tevreden met het resultaat.

Ik koos ervoor om er een beestige nieuwjaarsbrief van te maken door dieren de wensen te laten brengen.

Wat het resultaat uiteindelijk is geworden, zie je hier:

Nieuwjaarsbrief dieren

Wil je deze brief graag downloaden om te gebruiken in de klas? Doe gerust! Het enige wat je hoeft te doen is op de afbeelding klikken. Veel plezier ermee!

2 gedachtes over “Een beestige nieuwjaarsbrief

  1. Jente zegt:

    Hey Hey!
    Ik wilde je even laten weten dat , de kinderen van mijn klas, jouw brief kozen uit 5 voorstellen.
    Mits enkele aanpassingen, gebruikte ik dus ook deze nieuwjaarsbrief.

    Hartelijk bedankt!

    Like

Geef een reactie

