Sintweek: wat brengt Sinterklaas in de klas

SintweekIets waar ik – en met mij nog vele andere leerkrachten  – over heb zitten piekeren, is wat de Sint dit jaar in de klas kan brengen. Knopen doorhakken is niet mijn sterkste kant en aangezien het aanbod zo groot is, vond ik het best een moeilijke beslissing. Toch heb ik keuzes kunnen maken en is het pakjeslijstje compleet. Vandaag laat ik zien wat de Sint bij mij in de klas zal brengen.

Smart games

Ontzettend populair in vele scholen en ook bij de kinderen: de smart games. Spelletjes die bestaan om alleen te spelen of in groep, die het logisch denken bevorderen. Het leek me ideaal om deze spelletjes te gebruiken als aanvulling voor de keuzekast (eigenlijk zoals alles wat nog op mijn wishlist staat). Ik koos voor het spel ‘Road block’ en voor een ‘Angry birds’-versie.

Vouwblaadjes

Zoals ik gisteren al vertelde, zijn de kinderen in mijn klas verzot op origami. Dat merk ik niet alleen aan hun enthousiasme maar ook aan de stapel vouwblaadjes die ontzettend snel slinkt. Sinterklaas zal dan ook een grote stapel vouwblaadjes brengen zodat ze weer aan de slag kunnen.

Dobbelspelletjes

Dit weekend vond ik in de Boekenvoordeel in Nederland een speelbox met dobbelspelletjes. Er zitten verschillende dobbelstenen bij en ook een spelletjesboek met allerlei ideeën zit in het pakket inbegrepen. Ik heb de verpakking in de winkel niet kunnen openen maar het zag er mij een toffe doos uit dus die zal op 7 december ook in de klas liggen.

Geomag

Tot slot wil ik ook nog Geomag aanbieden in de klas. De magnetische staafjes en bolletjes bieden ontzettend veel mogelijkheden om bouwsels te maken en bevorderen ook meteen het ruimtelijk inzicht. Ik ben alvast benieuwd welke vormen zullen ontstaan.

Wat brengt de Sinterklaas dit jaar bij jullie in de klas? 

 

Geef een reactie

