Labels voor klasseerbakjes

Afgelopen jaar lag mijn bureau in de klas soms vol stapels papier. Huiswerk, verbeterwerk, te kopiëren, nog af te geven aan de directie, voor een andere klas…je kan het zo gek niet bedenken of het lag er wel. De stapels waren ordelijk, dat wel, maar erg overzichtelijk en gestructureerd was het niet. Daarom werk ik vanaf nu met gelabelde klasseerbakjes. Structuur zal er zijn.

Na eens te horen op Facebook of iemand een idee had welke labels ik mijn bakjes kon geven, koos ik voor de vier volgende categorieën: verbeteren, kopiëren, uitdelen en opruimen. De meeste  papieren passen wel in één van deze groepen dus er zal alvast minder materiaal rondslingeren.

Ik had een wit etiket kunnen nemen en hier met een dikke stift opschrijven wat de categorieën zijn maar ik wilde het wat aantrekkelijker en vrolijker maken. Zo blijft opruimen steeds een klein feestje. Ik maakte 4 labeltjes met subtiele stipjes. Zo trekt de tekst de aandacht maar ziet het er toch leuk uit.

Download de labels door op de afbeelding te klikken.

Labels klasseerbakjes

 

 

 

 

Hoe zorg jij voor een nette bureau? En welke categorieën geef jij aan je klasseerbakjes?

3 gedachtes over “Labels voor klasseerbakjes

  1. Niels zegt:

    Hoe maakte je die stippeltjes op die kaartjes, Elise?
    Lijkt me leuk, maar de kleurtjes zijn nogal ‘vrouwelijk’, als ik het zo mag noemen…

    Alvast bedankt!
    Topwebsite trouwens, vele leuke ideeën… :p

    Like

    • Elise zegt:

      Nu je het zegt, ik zie inderdaad wel vrij vrouwelijke labels. Zondag verschijnt een artikel over hoe ik dit soort labels maak. Heb je nog even tijd of heb je graag al een uitleg?
      Bedankt voor het compliment!

      Like

      • Niels zegt:

        Ik kan wel wachten tot zondag! Ben graag bezig met dingen te ontwerpen op de PC, dus ik ben benieuwd hoe die verschillende patronen enz… allemaal gemaakt worden!

        Dank bij voorbaat!
        Niels

        Like

Geef een reactie

