Cadeau moederdag

Een tijdje geleden, op 10 mei om precies te zijn, werd moederdag gevierd. Zoals het hoort op school, voorzag ik iets om te knutselen met de kinderen.
Op pinterest was ik al een paar keer het idee tegengekomen om zelf kraslotjes te maken, wat mij ideaal leek als cadeautje voor moederdag. Een kraslotje waarop de kinderen zelf een geschenk konden invullen dat ze aan hun mama wilden geven. Ik gaf een aantal voorbeelden, zoals ontbijt op bed, helpen bij de afwas, dikke kussen…maar de kinderen waren volledig vrij om zelf te kiezen.

Ik ontwierp een sjabloon dat ze konden versieren en waarop ze de tekst konden schrijven. Het kraslaagje maakten we door acrylverf (in een kleur naar keuze, maar zilver ziet er net echt uit) te mengen met een beetje afwasmiddel. Het tekstgedeelte van het kaartje voorzagen we van een laagje plakband waarover we dan schilderden. Laten drogen en klaar!

Dit is hoe mijn voorbeeldjes (zonder kraslaag)  eruit zagen:

Moederdag voorbeeld

 

 

 

 

 

 

 

Klik op de afbeelding hieronder, om het sjabloon te bekijken.

Cadeaubon moederdag

Geef een reactie

